Twoje ciało to nie Twoja wina

nauka i doświadczenie mówią co innego,

niż powszechne przekonanie

Książka o mechanizmach ewolucyjnych, które kształtują nasze wybory, reakcje i ... ciała

Doczytaj do końca, raczej się zdziwisz

Książka dla każdego, kto ma ciało

- za duże, za małe czy w sam raz

Są w naszym organizmie mechanizmy, wytworzone w trakcie ewolucji, które regulują wszystko, między innymi wagę naszego ciała - kompletnie bez naszego udziału

okazuje się, że

A jednocześnie

osoby z nadwagą są piętnowane

Za nadmierne objadanie się lub lenistwo

Powodem jest brak wiedzy

Dlaczego tak się dzieje?

Większość z nas żyje szybko i nie ma czasu śledzić odkryć naukowych na temat metabolizmu.

Osoby z nadwagą często ruszają się tyle samo lub więcej niż szczupli
Osoby z nadwagą często jedzą mniej niż szczupli
Osoby z nadwagą często są niedożywione

W praktyce osoby z nadwagą spotykają się z potępieniem i są traktowane jako osoby leniwe i pozbawione chęci zatroszczenia się o siebie.


Tymczasem jest zupełnie inaczej.


O wszystkim przeczytasz w tej książce.


Dowiesz się, że są w naszym organizmie mechanizmy wpływające na fizjologię, niezależnie od nas.

Dziś już wiadomo nawet, że niedotrzymywanie postanowień noworocznych nie jest objawem lenistwa czy słabej woli, ale mechanizmów fizjologicznych, które zostały w nas wytworzone w trakcie ewolucji.

✔️mogą prowadzić do wzrostu poziomu wolnych rodników


✔️mogą sprzyjać wzrostowi poziomu stresu oksydacyjnego


✔️mogą powodować i konserwować napięcia zamiast rozluźniać ciała


Dowiesz się też, że

Poznasz mechanizmy ewolucyjne,

które wyjaśnią, że Twoja Waga nie zależy tylko od Ciebie

intensywne ćwiczenia fizyczne mogą nam szkodzić

Wreszcie stanie się jasnym

✔️dlaczego po diecie waga wraca do tego samego lub wyższego poziomu niż przed dietą


✔️ dlaczego trudno zachować wagę po pięćdziesiątce


✔️ że łagodny ruch jest korzystny, ale ćwiczenia nie mają żadnego znaczenia dla wagi ciała


✔️dlaczego nie da się tyć w nieskończoność




Będzie mniej powodów,

by kompensować sobie słodyczami własną ocenę.

Dowiesz się, ze Twoje ciało podlega mechanizmom niezależnym od Ciebie.

Kto najbardziej skorzysta z lektury?

Jeżeli miałbym wskazać, kto najbardziej skorzysta z lektury, są to - wg mnie - następujące grupy osób:


✔️Osoby, które mają ciało i chcą zrozumieć, jak ono funkcjonuje

✔️Osoby, które nie są zadowolone ze swojego ciała i z siebie


✔️ Osoby, które dużo ćwiczą, aby obniżyć wagę ciała


✔️ Osoby na dietach, które się głodzą


✔️ Osoby, które mają problem z postanowieniami


✔️Osoby, które nie czują się zauważane, słyszane, wysłuchane, rozumiane i doceniane w swoich związkach


✔️Osoby, które chcą poprawić swoje relacje z jedzeniem


✔️Osoby, które jednocześnie mają problemy ze zdrowiem takie, jak bóle pleców, bezsenność, brak odporności i wiele innych


✔️Osoby, którym wciąż się nie udaje, albo nie udaje zacząć, bo czują, że wciąż coś przeszkadza, blokuje i ogranicza oraz boli


✔️Osoby, które czują się niespełnione, które czują ciężar blokad różnego typu

Jest to książka niezbędna dla każdego, kto ma ciało.

Dzięki niej każdy może zrozumieć, że nie da się w pełni kontrolować naszego ciała, że są mechanizmy, które działają niezależnie od naszych starań. A wszystko - by nas chronić.

✔️ Po lekturze zrozumiesz, dlaczego ćwiczenia fizyczne – choć powszechnie polecane – nie są sposobem na zmniejszenie wagi.

Ewolucja wyposażyła nas w wiele mechanizmów, których zadaniem jest między innymi jedzenie, gdy jest jedzenie oraz utrzymanie optymalnej wagi, która nie rośnie w nieskończoność i zachowanie energii. A wszystko, by przeżyć.


✔️ Waga ciała nie jest tylko i wyłącznie efektem jedzenia lub ruchu albo postanowień.


✔️ Ta książka pozwoli na to, że spojrzysz na siebie inaczej.

Już nie będziesz się musieć dowartościowywać się czymś słodkim, by poczuć się lepiej.


✔️Znikną powody do podjadania.


✔️ Będziesz wiedzieć, czy to jest głód jedzenia, czy może głód czegoś innego - bliskości, zrozumienia czy miłości.


✔️ Dotrzesz do przyczyn, dzięki czemu skutecznie pozbędziesz się tego, co Cię blokuje i Ci przeszkadza.


✔️ Otworzy się przed Tobą droga do realizacji celów.


Książka to 200 stron bardzo konkretnych treści.

Co się zmieni po lekturze?

Jaka jest cena książki?

✔️ 47 złotych za wersję e-book

- formaty pdf, ePUB, MOBI

- data wydania - 16 stycznia 2023


✔️ 69 złotych za wersję drukowaną (łącznie z kosztami wysyłki na terenie Polski)

- data rozpoczęcia wysyłki - 16 stycznia 2023

- oprawa miękka, format A5, 218 stron

- na każdym egzemplarzu podpis autora (jeśli chcesz dedykację imienną dla kogoś innego (jako prezent), zaznacz to w zamówieniu)


zamawiam wersję e-book
zamawiam wersję drukowaną

Obecnie trwa przedsprzedaż.
Poniższe ceny obowiązują do 2 stycznia 2023:

Książka to ponad 200 stron konkretnej wiedzy.

Niżej spis treści :

Dla kogo jest ta książka? Streszczenie

Cześć 1 — Ćwiczenia nie mają wpływu na wagę ciała

Co robić — biegać czy na biegających patrzeć?

Ćwiczenia nie prowadzą do redukcji wagi

Czyżby naprawdę od ćwiczeń fizycznych i od pracy się nie chudło?

Tak, naukowcy nie mają żadnych wątpliwości

Część 2 — Dlaczego trudno w to uwierzyć?

Przecież zewsząd słyszysz zachęty do ćwiczeń

Masz też i swoje doświadczenia

Mózg działa wg schematów — prostych skojarzeń. Im prostszych, tym lepszych

Towarzystwo podobnych do nas gwarantuje nam bezpieczeństwo

Człowiekowi od zawsze towarzyszy pewien poziom niepewności co do swego bezpieczeństwa

Wiedza zawarta w tej książce, burzy powszechne przekonania i dlatego tak trudno ją przyjąć

Część 3 — Dlaczego nie chudniesz, gdy ćwiczysz? Czas na ważne pytania

Czy krokomierz, aplikacja w smartfonie i ćwiczenia nie mają kluczowego znaczenia?

Czytając dalej oszczędzisz czas, zaoszczędzisz pieniądze, zyskasz sylwetkę i zdrowie

Pytanie 1 — Czy powodem otyłości nie jest brak ruchu?

Pytanie 2 — Czy kiedyś ludzie nie ruszali się więcej?

Pytanie 3 — Co się dzieje z energią w organizmie?

Pytanie 4 — Czy większość energii zużywają procesy, które się dzieją, gdy nic nie robimy?

Pytanie 5 — Dlaczego łatwiej wagę zyskać niż stracić?

Pytanie 6 — Jednak to prawda? Rzeczywiście ćwiczenia jedynie w niewielkim stopniu wpływają na wagę ciała?

Pytanie 7 — Czy ćwiczenia mogą szkodzić?

Pytanie 8 — Czy intensywne ćwiczenia wydłużają życie?

Pytanie 9 — Czym są wolne rodniki?

Pytanie 10: Czy nadmierna aktywność fizyczna może szkodzić?

Pytanie 11: Czy się ruszać? Jaki ruch wybierać?

Pytanie 12: Czy naprawdę ćwiczenia są bezużyteczne dla utraty wagi?

Część 4 — Cała prawda o metabolizmie

Prawda 1: Nie chodzi o to, co się dzieje, gdy coś robisz, ale ile energii potrzeba, gdy nic nie robisz

Prawda 2: Skąd organizm wie, ile powinien jeść?

Prawda 3. Można liczyć kalorie, ale nie da się tego dokładnie zrobić

Prawda 4. Ludzie nie tyją w nieskończoność. Dlaczego?

Prawda 5. Ćwiczenia mogą przeszkodzić w traceniu wagi

Prawda 6. Waga jest jak gumka w majtkach — zawsze wraca

Prawda 7. Istnieje zarówno kompensacja metaboliczna jak i górna granica wydatków energetycznych. O co chodzi?

Prawda 8: Dominują wciąż poglądy dawno obalone, których nieskuteczność jest znana i wielokrotnie potwierdzona!

Prawda 9. Tak naprawdę może nie chodzi o zdrowie

Prawda 10: Prawda ma wiele twarzy (i mitów o zdrowiu) 

Cześć 5 — Od czego to się zaczęło, czyli jak ewolucja ukształtowała nasz metabolizm z funkcją przymusu jedzenia, gdy jest

Przypuszczenie 1: Kiedy to się zaczęło? 

Przypuszczenie 2: Winnymi stare mózgi w nowych czasach 

Przypuszczenie 3: Wyraz twarzy ma znaczenie — jako zaproszenie do ataku, przyjaźni lub obojętności

Przypuszczenie 4: Skąd się wzięliśmy? Jak nasze pochodzenie wpływa na nasze decyzje, w tym dotyczące jedzenia? 

Przypuszczenie 5: Objadanie i zamartwianie się mają uzasadnienie

Przypuszczenie 6: Biorąc na klatę, bierzesz więcej niż myślisz i chcesz. I na zawsze… Czyli o tym, jak kształtowały się Twoje reakcje

Przypuszczenie 7: Tak było z każdym z nas 

Przypuszczenie 8: Emocje widać w ciele, zawsze i wszystkie 

Przypuszczenie 9: Poczucie winy rodzi się nie zawsze z logiką 

Branie na klatę powoduje skutki. Na zawsze 

Część 6 — Prawda o metabolizmie, z uwzględnieniem ewolucji, po raz kolejny odczytana. Wyjaśniamy wątpliwości 

Prawda nr 1: Czym metabolizm nie jest 

Prawda nr 2: Czym jest metabolizm 

Prawda nr 3: O co chodzi z tym metabolizmem i utrzymaniem systemu?

Prawda nr 4: Na co ciało wykorzystuje energię? 

Prawda nr 5: Metabolizm się różni — dlaczego? 

Prawda nr 6: Smartwatche nie zmierzą dokładnie metabolizmu. Dlaczego? 

Prawda nr 7: Diety spowalniają metabolizm. I w efekcie… od diet się tyje. Dlaczego? 

Prawda nr 8: Być na diecie czy nie być na diecie? 

Prawda nr 9: Dlaczego trudno utrzymać zmniejszoną wagę? 

Prawda nr 10: Spowolniony metabolizm — czego jeszcze o nim nie wiemy?

Dlaczego z wiekiem tyjemy? 

Część 7 — Da się schudnąć czy nie da się schudnąć? 

Co robić? 

Utrata wagi jest możliwa 

Co robią osoby, które skutecznie zredukowały wagę? 

Nie da się ustalić, żadnej idealnej diety ani super składnika 

Część 8 — Nim przejdziemy do konkretów 

Kto nie śpi, tyje 

Po co to wszystko? 

Część 9 — Wróćmy do podstaw i odpowiedzi na kluczowe pytania 

Prawda 1: Dlaczego czujemy przymus jedzenia, gdy widzimy jedzenie?

Prawda 2: Co by jadał nasz przodek, gdyby mógł grymasić? 

Prawda 3: W jakich warunkach powstawał nasz układ pokarmowy?

Prawda 4: Jak obecnie radzimy sobie z głodem, gdy nie ma głodu? 

Prawda 5: Od czego zacząć? 

Prawda 6: Świadomość jest kluczem.

Jak to ze mną było? 

Prawda 7: Parę prawdziwych i niezbędnych odpowiedzi

Prawda 8: Dlaczego warto poznać poczucie głodu? 

Prawda 9: Dlaczego trudno rozpoznać prawdziwy głód jedzenia?

Część 10 — Jak to się stało, że teoria o paleniu w piecu zawładnęła teorią odżywiania?

Prawda nr 1: Jaka historia i kto się kryje za koncepcją kalorii? 

Prawda nr 2: Dlaczego teoria kalorii wdarła się w nauki o żywności? Zaskoczenie gwarantowane

Prawda nr 3: Okres w życiu pomiędzy 1 a 4 rokiem życia może wyjaśnić wiele więcej, niż się wydaje 

Prawda nr 4: Proste wyjaśnienie — nie działa, jest dawno podważone i … powszechnie obowiązuje 

Prawda 5: Prawda nauki przegrywa z siłą ekonomii — chyba że wspiera … ekonomię 

Część 11 — Krótka refleksja — skąd te rozterki, dotyczące ruchu? 

Iluzja kontroli — urasta do rangi prawdy zasadniczej 

Mózg nas broni przed nowym 

Moje trzy grosze — z doświadczenia i codziennej praktyki 

Część 12 — O ruchu dla zdrowia 

Po co nam ruch? 

Mózg potrzebuje ruchu i rozluźnienia, żeby dostać dobre informacje 

Naprawdę, wróćmy do podstaw 

Ruch powtarzany wiele razy, tworzy nawyk, nawyk tworzy napięcie, napięcie przynosi ból… 

Luz jest podstawą ruchu 

Ważne jest, jak używamy ciała Jak się poruszał nasz praprzodek 

Nasze ciała bywają zbyt pospinane 

Rozluźnienie jest niezbędne dla poprawnego ruchu w organizmie (nie tylko organizmu) 

Czy naprawdę niewłaściwe nawyki ruchowe mogą powodować dolegliwości? 

Dziś konieczność ruchu zanika

To co robić? 

Ruch jest niezbędny dla naszego zdrowia, napięcia powodują blokady Wprowadziłem do codziennej rutyny ruchu, które rozluźniają 

Te ruchy rozluźniają 

Dodatek extra: Jak ułożyć relacje z jedzeniem i jak jeść mniej? 

„Jak jeść” a nie tylko „co jeść” 

Lepszy węch, lepsza sylwetka — prawda pomijana

 Człowiek był silnie uzależniony od węchu w całej ewolucji 

Zapachy wpływają na nasze zachowanie 

Mówiąc o otyłości rzadko wskazuje się na problem z węchem 

Prawda najważniejsza: Każdy z nas jest inny. Każdy jest wyjątkowy.

Kalorie liczyć? 

Człowiek to nie piec 

A skoro nie diety?

Jak rozpoznać prawdziwy głód jedzenia? 

Uregulować relacje z jedzeniem 

Jedzenie bywa wykorzystywane jako kara czy nagroda 

Jedzenie to nie tylko … jedzenie 

Nasze ciało to my… 

Część 13 — Jak jeść jeszcze mniej? 

Czym jest autofagia? 

Mniej i rzadziej Ile godzin musi minąć, aby autofagia została uruchomiona?

Praktyczne przejście do jedzenia mniej 

Jak zacząć? 

Część 14 — co dalej? 


Pytania i odpowiedzi:

Czy to materiał dla każdego?

Tak, dla każdego, kto chce poczuć się dobrze w swoim ciele - bez ucieczki w ćwiczenia jak galery.

Teza jest kontrowersyjna. Czy rzeczywiście ma potwierdzenie w badaniach?


Tak, wszystko jest oparte o badania naukowe. W tekście podane są źródła.

Czy zastosowanie się rzeczywiście otworzy na sukces?


Zależy, jak będzie zdefiniowany. Jeśli celem jest uzyskanie dobrej sylwetki, dobrze jest znać wszystkie zależności oraz mechanizmy fizjologiczne. Okazuje się bowiem, że ćwiczenia nie mają żadnego wpływu na wagę. Ruch natomiast sprzyja zdrowiu. Ale ruch, który rozluźnia.


Dlaczego w reklamach jest nawoływanie do ćwiczeń?


To jest wyjaśnione w książce. Ćwiczenia powodują wzrost apetytu. Po ćwiczeniach więcej jemy, często tłumacząc to tym, że spalimy na treningu. Nie spalimy. Będziemy jeść, ćwiczyć i wydawać więcej.

Czy to książka bardziej dla kobiet czy bardziej dla mężczyzn?


To materiał i dla kobiet i dla mężczyzn. To książka dla każdego, kto ma ciało, i chce zrozumieć, jak działa, również w relacji ciało-umysł.

Czy otrzymam fakturę?


Oczywiście. Zaznacz odpowiednie pole. Przyjdzie automatycznie na maila.

A co, jeśli nie mam teraz pieniędzy?


Możesz zapłacić później przez Twisto, Opcja jest dostępna po wybraniu sposobu płatności. Kupisz teraz, zapłacisz za miesiąc.

Kim jestem?

Stefan Podedworny (59 lat)

Kiedyś dużo chorowałem, teraz pomagam w gabinecie i uczę innych jak zachować zdrowie bez względu na wiek.

Coraz więcej o tym piszę, żeby jak najwięcej osób poznało moje metody.

Założyłem i prowadzę Akademię Zapachu, Poprawnego Ruchu i Oddechu. I tego uczę.

Myślę, że mam nosa do zdrowia. Zawodowo jestem naturopatą, rozkochanym w osteopatii. I w nauce. Śledzę portale naukowe, staram się być na bieżąco. Każdy rok to odkrycie nowego organu w człowieku, mimo że anatomowie już dawno wszędzie zajrzeli. Uwielbiam wyjaśniać i prostować to, co nam wmówiono i wszczepiono na stałe do głów - zarówno w zakresie wiedzy, jak i schematów w myśleniu.

W gabinecie zajmuje się głównie niewyjaśnionymi dolegliwościami. Staram się być dowodem skuteczności własnej metody. Obecnie mam 58 lat. Liczę na przynajmniej 3 razy tyle. Da się - wg mnie - zachować zdrowie i sylwetkę bez względu na wiek. Trzeba tylko wszystko robić ... inaczej niż dyktują powszechne przekonania i reklamy.

Podsumowując:

Zamawiam wersję e-Book (plik)
Zamawiam wersję drukowaną (książka)

Na każdym egzemplarzu, kupionym w ramach przedsprzedaży podpis autora (jeśli chcesz dedykację imienną dla siebie lub kogoś, zaznacz to w zamówieniu)

Dla chętnych raz w tygodniu spotkania on line. Po zakupie podam propozycję stałego terminu

Kliknij niżej, wybierz wersję, którą zamawiasz w przedsprzedaży